Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008

KΡΗΤΗ Ε4 1-2 ΗΜΕΡΑ




ΚΑΣΤΕΛΙ –ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ

Νότιο τμήμα της Κρήτης, μια απόδραση κόντρα στον χρόνο και στην φυσική ομορφιά που αντιστέκεται στην εξέλιξη των χρονών!!

Παρασκευή πρωί και ξαναγυρίσαμε στο Καστέλι φούσκωσα τα λάστιχα μου με περισσότερη πίεση και μιας και το μονοπάτι ξεκινά σήμερα με αρκετό ασφαλτόδρομο και τελειώνει σε χωματόδρομο στην Παλαιοχωρα.
Κάνω τον σταυρό μου και ξεκινώ με ορθοπεταλια δυνατή με ιδανικές συνθήκες. Με συναισθήματα διάφορα από τα περασμένα χρόνια σε τούτα εδώ τα μέρη, μιας και έχω κερδίσει τρεις αγώνες μικρός στα Βενιζελεια. Φτάνοντας στο Σφηνάρι έχω θέα πανοραμική με φόντο το μικρό νησάκι τον ποντικό, και στο βάθος τα Αντικύθηρα. Από κάτω είναι τα Φαλασαιρνα μια παραλία που συγκεντρώνει αρκετό κόσμο καθημερινά. Μια θάλασσα που σε ξεσηκώνει και μονό που την βλέπεις. Στην έξοδο από το Σφηνάκι στα αριστερά και πάνω στον τοίχο του παλιού σχολειού δεσπόζει ένα τεράστιο σήμα του Ε4 που μου δίνει δύναμη καθώς μπροστά η ανάβαση για τον κάμπο είναι λιγάκι ζόρικη. Στενός ο δρόμος παλιά άσφαλτος σπυρωτή αλλά μια διαδρομή να την πιεις στο ποτήρι.
Έχει απαιτήσεις καθώς η ανηφόρα δεν φαίνεται καθότι ξεκάνει γλυκά αλλά μετά τον Κάμπο παίρνεις μια μικρή ανάσα από την κατάβαση που ξεκινά από την πλατεία του χωριού. Από εδώ ξεκινά και μια φανταστική διαδρομή με σήμανση μέσα στο φαράγγι του Κάμπου που καταλήγει στην παραλία. Μετά την Κεραμωτή και φτάνοντας στην Αμυγδαλοκεφάλι, ένας τύπος επάνω στον δρόμο μου κάνει νόημα να σταματήσω και τρέχει δίπλα μου. Θελει να με κεράσει μια τσικουδιά και να δω την θεά από την καντίνα του. Σταματώ μιας και έκανε κλικ κάτι από το τοπίο που άρχισε να εμφανίζεται μπροστά μου. Συναντω ένα κοπέλι που κρατεί την ελληνική σημαία αρκετά ψηλά με θάρρος και χαρά. Εκτρέφει τον περίφημο <<Κρητικό Ιχνηλάτη>> ένα σπάνιο είδος σκύλου όπου δυστυχώς είναι υπό εξαφάνιση. Μανώλης ο τύπος επιμένει να με κεράσει , κάνω ένα διαλειμμάτάκι και πίνω μια τσικουδιά με κρύο νεράκι αν και δεν έπρεπε . Τράβηξα μερικές ωραίες εικόνες και τον συμβουλεύτηκα για τον δρόμο και την περιοχή. Συνέχισα για την Μονή της Χρυσοσκαλίτισας με κόντρα το βοριαδακη αλλά ήδη έχω αρχίσει την κατάβαση που λέω να ξεκουραστώ για το μεσημέρι και να φάω και κάτι τις. Η κατάβαση με εξιτάρει που την χαίρομαι πολύ καθώς τα πόδια μου ξεμπουκώνουν αφού έχω αρκετές στροφές μέσα στο τέμπο μου.
Στο Λαφονήσι όπως λένε οι ντόπιοι είναι μια περιοχή προστατευόμενη από την συνθήκη NATURA 2000 σε πρόγραμμα της ευρωπαϊκής ένωσης Life. Πολύ ωραίοι διάδρομοι σε οδηγουνε στα μονοπάτια της γύρω περιοχής που είναι φραγμένα και πολύ καθαρά. Από την άλλη η περιοχή είναι από τα ωραιότερα σημεία της Νότιου Κρήτης με μια παραλία που θα την ζήλευε ο κάθε Δήμαρχος. Παντού έξυπνα τασάκια για τα τσιγάρα μικροί κάδοι απορριμμάτων και μια παραλία σκουπισμένη που υποδέχεται μια λαοθάλασσα τουριστών σε καθημερινή βάση. Τα χρώματα της θάλασσας είναι κάπου στο πράσινο με μπλε, και το γαλάζιο. Έπαθα πλακά!!
Έριξα μια ωραία βουτιά στα ρηχά νερά του Λαφονησίου που πέρασα τα 100μ που το χωρίζουν από την στεριά με τα πόδια. Στην καντίνα της παράλιας δυο χαμογελαστοί νέοι άνθρωποι εξυπηρετούσαν του λουόμενους, με τιμές κανονικότατες!!
Κοιμήθηκα κάτω από μια σκιά και κατά τις 6 το απόγευμα ξεκίνησα και πάλι με προορισμό την Παλαιοτέρα που περίμεναν λίγο τσατισμένοι οι φίλοι που ήρθανε από τα Χανιά. Χωμάτινη διαδρομή πολύ σουπερ λίγακι ανηφορική στην αρχή μετά στρώνει στην κάθοδο για Κούντουρα. Εγώ το χαίρομαι πραγματικά καθώς έκλεισα το κίνητο μου και περνούσα τον Άγιο Ιωάννη. Έφτασα στην Κούντουρα που από πανω είδα μια ωραία λιμνούλα στολισμένη σε ένα σημείο της με αρχαίους κίονες. Μια αντίθεση που σχεδόν υπάρχει παντού στην Νότια Κρητη. Βγηκα και πάλι στην άσφαλτο και έκανα ένα ωραίο τεσσάρι θύοντας το ρεκόρ στην πίστα που κρατουσαμε η θρυλικη ομαδα για 12 χρόνια. Τερμάτισα στην Παλαιοχώρα με τον Αντώνη τον Μανωλακη , τον Μάκη και την Στέλλα με την Τζένη να με περιμενουν. Πορεία για το κοντινό κάμπινγκ και στήσιμο αντίσκηνων μαγείρεμα και νυχτερινό μπάνιο καθώς αύριο θα περπατήσω πάνω από τον Κροκόδειλο προς την Σούγια..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

E4 Greece

Ελληνική διαδρομή του Ευρωπαϊκού μονοπατιού μεγάλων διαδρομών Ε4 ΙΟΥΝ-ΙΟΥΛ 2008