Τετάρτη 23 Ιουλίου 2008

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΣΤΟ Ε4

ΑΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ – ΒΡΕΣΘΕΝΑ
ΒΡΕΣΘΕΝΑ- ΣΠΑΡΤΗ

Μετά την ξεκούραση που μας έδωσαν οι κάτοικοι στον Πάρνωνα και τον ανεφοδιασμό ξεκινούσα με νότια κατεύθυνση και φαινομενικά όλα πήγαιναν καλά.
Με το Ποδήλατο προς τις Καρυές και από εκεί στην Βαμβακιού μέσα από μια διαδρομή που δεν είχε γίνει για αρκετά χρόνια αφού δεν ήταν συντηρημένο τμήμα και με φόβιζε. Αλλά πήγαινε και έτσι πήγαινα κι εγώ. Βέβαια πολύ ψάξιμο έπεφτε καθώς το μονοπάτι άλλαζε κατεύθυνση και άντε νατο βρης σε ένα χωριό που δεν έχει κατοίκους παρά έναν μεθυσμένο ταβερνιάρη που σου έλεγε από πού ερχόταν οι αντάρτες στον εμφύλιο.
Με θερμοκρασία 35βαθμων και στο κινητό να μην βρίσκω κανέναν από τον ΕΩΣ Σπάρτης έπεσα πάνω σε μια πορεία θεωρητική που έβγαλα προσανατολίζοντας τον χάρτη μου. Μέσα στην Βαμβακιού έκανα μια στάση στην πλατεία του χωριού για νεράκι και για να θαυμάσω την παλαιή εκκλησία και την προτομή του πατέρα Θεοδώρητου μεγάλου αγωνιστή του γένους. Πρόσεξα ότι από παντού ήταν όλα από δωρεές της οικογενείας Νιάρχου μεγάλου ευεργέτη του τόπου αυτού. Τα πάντα μαρτυρούσαν ανάπτυξη αλλά η ζωή δεν υπήρχε πια εδώ είχε μετοικήσει.
Στην αναζήτηση για την πινακίδα προς τα Βρεσθενα έπεσα επάνω σε έναν φανταστικό ξενώνα κάστρο που έκατσα και τον χάζευα για λίγα λεπτά. Από τα παραθύρια του έβλεπε τον Ταΰγετο και την Σπαρτή καθως και την γύρω περιοχή.
Συνέχισα μέσα από έναν σκληρό δρόμο αλλά με τρομερές συνθήκες off-road κατάλληλο για τέτοιου είδους αποδράσεις. Εδώ πέρα που αναζητούν τους επισκέπτες με το κιάλι. Σήμανση παλαιή και με σκουριασμένα τα κοντάρια. Με αρκετό αυτοσχεδιασμό, ανέβαινα την ανηφόρα από έναν ξεροπόταμο στα Βρεσθενα.
Το κατάλαβα ότι έφτανα καθώς ένα μοναδικό σηματάκι βρισκόταν 300μ πριν το χωριό και αμέσως μετά υπήρχε ενδεικτική πινακίδα με το περίφημο καλώς ήρθατε.
Άσφαλτος πλέον και στην κεντρική πλατεία του χωριού περίμεναν τα κορίτσια που τα χρειαστήκαν καθώς μονό την αστυνομία δεν φώναξαν έτσι παράξενα που τους είδαν οι κάτοικοι. Και άδω μεγάλη πλατεία με πλατάνους 300 και πλέον ετών να ρίχνουν σκιά με τα κλαδιά τους στο πλακόστρωτο προαύλιο. Μια πηγή με τέσσερις σωλήνες ανέλαβαν να με ξεδιψάσουν αφού και σήμερα το μερκαματο είχε βγει.
Στην διαδρομή δεν συνάντησα και την τρελή βλάστηση των προηγούμενων ήμερων αλλά χαμηλή και αρκετά αραιή. Κάτι που ομολογούσε ότι κατευθύνομαι σε νότιο και πιο ζεστό κλίμα . Μείναμε στο αντισκηνο μας λέγοντας ότι αύριο θα είμαστε νωρίς στην Σπαρτή, και επειδή η μέρα θα ήταν αρκετά ζεστή θα ξεκινούσα με το χάραμα.
Στα Βρεσθενα δεν βρήκαμε παιδιά καθόλου, παρά μόνον αρκετούς παππούδες που έχουν εγκατάλειψη την ζωή και ζουν με τα απομεινάρια του εμφύλιου πράγμα που μας έκανε να μην ξαναγυρίσουμε
Πίσω στο χωριό το βράδυ για να το γνωρίσουμε.
Συνάντησα πολύ πρόβλημα στο να βρω τη εκκίνηση από τα Βρεσθαινα καθώς αλλά ταμπελακια δεν υπήρχαν παρά μόνον ένα στην μεγάλη πλατεία μαζί με μια πινακίδα που έλεγε Σπάρτη 26 χιλιομ. .Έκοψα αζιμούθιο για τα Καλύβια που δεν έβλεπα αλλά μέσα σε μια συστάδα θάμνων με αγκάθια βρήκα το πολυπόθητο ταμπελακι. Και κλάψε με μάνα κλάψε με! Ότι θελαν κινάνε εδώ. Κάποτε περνούσε το μονοπάτι τώρα μάγκες μου όχι! Σκύλιασα έψαχνα μανιωδώς το επόμενο σημείο καθώς δεν έβλεπα τίποτε μπροστά μου. Όλα πνιγμένα παντού. Με διάφορες αλχημείες λογού χάρη να βγαίνω από τον ένα χωματόδρομο στον άλλο και να πηγαίνω μέχρι να αλλάξει κατεύθυνση και πάλι ξανά πίσω σταμάτησα. Έβγαλα κινητό και πήρα τον Ηλία τον τοπικό οδηγό της Σπαρτής ο όποιος με καθησύχαζε και μου έλεγε έχουμε τον Ταΰγετο εδώ από εκεί βρήκες να περάσεις??
Παρόλα αυτά έφτασα στο χωριό Καλύβια και δυο κυρίες που έσκαβαν στον κήπο τους μου έδειχναν την κατεύθυνση για θεολόγο αφού προηγουμένως το μονοπάτι με έφερε κοντά στην εθνική οδό Σπάρτης- Τριπόλεως. Λαβωμένος εγώ με σκισμένα χέρια και πόδια και το ποδηλατάκι μου με τρία σπασμένα γρανάζια στραβή αλυσίδα και το ρολιπ να παραπαίει. Όπως και εγώ που κατηφόριζα χωρίς να ποδηλατώ στον αφιλόξενο Θεολόγο όπως αποδείχτηκε λίγο αργότερα.
Στην εκκλησία του χωριού ειδοποιώ την Τζένη που ήταν στην Σπάρτη ήδη και ανησυχούσε μιας και υπολόγιζα σε καλό χρόνο σημερα. Στην πλατεία του Θεολόγου με ξανάστελναν πίσω μιας και κάνεις δεν ήξερε αν υπάρχει σημάδι του Ε4 στο χωριό. Τρεις φόρες έκανα τον γύρο του χωριού και στην τέταρτη πήγα αντίθετα και το βρήκα. Όταν γύρισα πίσω στην πλατεία να το πω στου θαμώνες του καφενέ μου είπαν ότι δεν ήξεραν, και να προσέχω άλλη φορά που πηγαίνω. Το χωριό τους δεν ήταν τουριστικός προορισμός αλλά ήταν δίπλα στην Σπαρτη. Κατηφοριζοντας για Σπάρτη βρήκα δυο ταμπέλες που επιβεβαίωναν την κατεύθυνση μου. Στον άσφαλτο πήγαινα λαβωμένος καθώς αλυσίδες και πατήματα ήταν στον αέρα. Ήθελα να σταματήσω εδώ και να κατεβώ !Ξαφνικά περίεργα συναισθήματα με διαπέρασαν σταμάτησα και κατέβηκα και περπάτησα όσο αυτό ήταν δυνατό καθώς όλα τα μερη του σωματος μου πονουσανε. Ολες αυτές τις μέρες δεν έκανα ένα διάλειμμα . Αποθεραπεία μηδέν Μάλλον έκανα από έναν Μαραθώνιο την ημέρα. Σήμερα δεν έβγαλα ούτε μια φωτογραφεία μάλλον ήταν η χειρότερη μου μέρα κάτι που με λυπούσε πολύ βαθειά.
Στην Σπάρτη αρκετοί μας χαιρετούσαν και ξαφνικά σε μια στροφή καθώς κατευθυνόμουν στον Μιστρά, έπεσα στο μαγαζί του φίλου μας παλιού πρωταθλητή του ΜΤΒ Παναγιώτη Καρουνου . Όταν άνοιξα την πόρτα και μπήκα όπως ήμουν ο Παναγιώτης φώναξε, βρήκες τον δρόμο για να ερθεις?
Άλλαξε η ψυχολογία μου και η πεσμένη μου διάθεση καθώς ήρθαν και αλλά παλιά παΐδια από τα χρόνια που τρέχαμε στο πρωτάθλημα μαζί. Όλοι μαζί ξήλωσαν το λαβωμένο ποδήλατο και επιχειρούσαν ένα τρελό μπαι πας στον σκελετό του ποδήλατου αλλά και σε εμένα. .Βρεθήκαν ηλεκτρολύτες και βιταμίνες για να με τονώσουν . Η μικρή χάρηκε όταν είδε ένα φανταστικό παιδικό μοντέλο της IDEAL που της άρεσε . Επόμενη κίνηση ήταν να της το αγοράσω κάτι που τις έδωσε πολύ μεγάλη χαρά και κελαηδούσε αμέσως μετά.
Το βραδύ πήγαμε για ύπνο σε κοντινό κάμπινγκ στον Μιστρά και με άλλη ψυχολογία σχεδίαζα την επομένη διαδρομή που δεν ήταν άλλη από την διάσχιση του Ταϋγέτου. Μια διαδρομή που ποτέ δεν είχα κάνει στο παρελθόν καθώς πέφτει λιγάκι μακριά.
Ήταν μια κουραστική εξοντωτική μέρα , με μια αναπάντεχη κατάληξη. Το βραδάκι καβάλησα το ανανεωμένο μου ποδήλατο και χάρηκα πολύ για ότι αλλαγές έκαναν οι φίλοι μου.!!